Kosthold

Vi har fokus på et sunt kosthold.

I barnehagen tilbereder vi all mat fra bunn. Vi tenker nøye gjennom hvordan maten er satt sammen. Vi har et variert kosthold med fokus på grove kornprodukter, grønnsaker, frukt, fisk, kjøtt og meieriprodukter. Vi mener det er viktig å bidra til at barna får gode vaner når det gjelder kosthold. Barnehagen er en arena hvor barna på en naturlig måte kan tilegne seg kunnskaper og gode holdninger når det gjelder, mat og måltider. Barnehagen tilbyr varm mat 3 dager i uken. Minst et av disse har fisk som hovedingrediens. Et av de varme måltidene blir tilberedt på tur. 2 dager i uken er det brødmåltider med et variert utvalg pålegg og rå grønnsaker ved siden. Barna får også et mellommåltid hver dag bestående av frukt, grønnsaker og knekkebrød/brød.