Solstua

12 fine barn fra 2-4 år går på denne avdelingen. Vi har stort fokus på å være mye ute og på tur samt på musikk.

Siden vi har en spredning i alderen på barna er vi opptatt av å dele oss i mindre grupper. Vi går som regel på tur sammen, men deler oss ellers i mindre grupper. Vi vil prøve å få til 2 turdager i uken. I tillegg vil vi jobbe litt ekstra med matlagning med de eldste på gruppen. Her vil vi ha fokus på matematikk gjennom å blant annet å måle/veie. Vi vil smake ulike ingredienser, lære om de ulike matvarene vi bruker og hvor de kommer fra med mer. Vi vil jobbe videre med å bruke Ukulele sammen med barna og ha andre musiske aktiviteter. Musikk er både lystbetont, språkstimulerende og gir oss mulighet til å bruke kroppen vår aktivt. Vi har et ekstra fokus på kroppslighet i barnehagen og vil finne på mange ulike aktiviteter knyttet mot dette temaet.