Ut på tur!

Vi gikk en tur på stien....

Uteliv har vi valgt fordi Sverstad barnehage ligger rett ved idylliske skogsområder som vi ønsker å benytte mye i barnehagedagen. Vi er ute hver dag og går på tur i nærområdet flere ganger i uken. Når vi har heldagsturer sover de som trenger det i hengekøye i trærne.

Gjennom å være ute vil barna tilegne seg grunnleggende motoriske ferdigheter i tillegg til at de lærer å kjenne sin egen kropp. Sanseinntrykk og opplevelser i skog og mark vil gi barna positive erfaringer, ferdigheter og kunnskap.

Vi ønsker at barna i vår barnehage skal få gode erfaringer og positiv selvoppfatning ved turer i friluftsliv i de ulike årstidene. Vi ønsker også at barna skal oppleve glede gjennom å utforske å bruke naturen samtidig som de lærer å ta vare på den.