Sang og spill

Vi musiserer ute og inne - så ofte vi kan!

Vi er en syngende barnehage. Det vil si at alle ansatte har hatt kurs i bruk av sang og musikk. Vi har også hatt kurs i bruk av Ukulele. Barnehagen har tilgang til en stor nettbasert bank med mange ulike tips til musiske aktiviteter vi kan ha med barna. For oss er det viktig at barna blir glad i musikk, lærer seg å lytte både til selve musikken og til lyder og rytme i språket vårt. Vi kan lytte etter naturens musikk, bruke musikk til dramatisering, lage våre egne instrumenter og mye mye mer. Musikk er veldig populært å fengende for de minste barna. Selv ettåringer lærer å herme etter bevegelser i sanger, dans og når de bruker enkle rytmeinstrumenter. Mange personligheter møtes og får uttrykke seg på sin måte. Musikkaktiviteter inneholder mye glede og fellesskap.