Om barnehagen

I Sverstad barnehage har vi trygge, kompetente voksne. Vi møter barna med sensitivitet, varme og omsorg. Vi sørger for at de får muligheter til utforsking og læring og støtter dem slik at de kan utvikle gode samspill med andre barn

Sverstad barnehage er en liten barnehage i nærmiljøet med plass til ca 30 barn i alderen 1 - 6 år. Vi har delt barnehagen i 3 baser.

Sjerneskudda: 1-2 år.

Solstua: 2-4 år

Månetoppen: 4-6 år. Her er det også en egen skolestartergruppe 1 til 2 dager i uken hvor de har eget spennende opplegg.

Vi deler oss i baser på formiddagen hver dag for å optimalisere det pedagogiske tilbudet til barna. Vi går også på turer i basegruppene. Resten av dagen er vi mye sammen. Vår barnehage har uteliv og musikk som hovedsatsningsområder.

Foruten hovedsatsningsområdene våre vil vi bruke rammeplanen og de 7 fagområdene som står beskrevet der, aktivt i hverdagen. Disse områdene er:

Kommunikasjon, språk og tekst.
Kropp, bevegelse og helse.
Kunst, kultur og kreativitet.
Natur, miljø og teknikk.
Etikk religion og filosofi.
Nærmiljø og samfunn.
Antall, rom og form.